החלק הבירוקרטי הוא לפעמים המתסכל ביותר במשכנתא, ולכן אחד הדברים שהכי חשובים לי זה להקל עליכם אותו ככל הניתן. בתור התחלה, אני אעבור איתך עוד בפגישה הראשונה על רשימת המסמכים הנדרשים, ואסביר בדיוק מה הבנק מצפה לראות בכל אחד מהם.

באופן כללי, מדובר על 4 סוגים עיקריים של אישורים:

א. הוכחות הכנסה – תלושי משכורת, דוחות שומה, חוזי שכירות (במקרה של נכס מניב) וכד'.

ב. אישורי יציבות תעסוקתית – אישור העסקה ממקום העבודה הנוכחי, רצף תעסוקתי, הסכם העסקה קיבוצי וכד'.

ג. מסמכים פיננסיים – דפי חשבון בנק, אישורי יתרות, הלוואות קיימות, נכסים בבעלות וכד'.

ד. מסמכים משפטיים – חוזה רכישה/מכירה של הנכס, נסח טאבו, אישור זכויות וכד'.

במהלך הדרך יתכנו גם דרישות לאישורים נוספים ופחות סטנדרטיים כמו אומדן שמאי, ביטוחי חיים, הסכם ממון ועוד – בהתאם לסיטואציה. אבל גם כאן, תפקידי הוא להכין אתכם מראש לתרחישים האפשריים, לסייע בהנפקת ובאיסוף כל המסמכים, ולנהל את כל התקשורת השוטפת מול הבנק.

החלק שלי מבחינת בירוקרטיה הוא גם להציף עבורך את כל המסמכים החסרים או הדרישות שלא הובהרו, כדי שלא תיתקע על פרט טכני. במידה ויהיו בעיות באיזשהו שלב, אדאג ללחוץ על הבנק ולמנף את הקשרים שלי כדי לפתור אותן במהירות האפשרית. והכי חשוב – אסביר ואנגיש עבורך כל דרישה שתעלה, כדי שתבין את ההיגיון שעומד מאחוריה ואיך היא משתלבת בתמונה הגדולה.

המסמכים הבסיסיים: